Mar 1, 2016

Ceritera Pengasuh

Tadi bawak fina check darah..alhamdulillah xde denggi,pneumonia pun tak.syukur sangat.cuma demam n batuk biasa. Masa tunggu result darah,masuk bilik menyusu,ada org kt bilik tu.berborak la dgn dia

Rupanya dia pengasuh. Anak dia umur 5 bulan,tergolek2 tak nangis pun.dia cerita anak dia memang bukan jenis meragam.tapi mengasuh anak orang,budak tu meragam."rasa nak cekik2 je,eee"

aduhai aku mampu huhu dlm hati je aku dengar dia ckp macam tu. Adoi,mengasuh anak org tp xde sifat penyayang dlm diri. Beberapa kali aku dengar dia cakap macam tu. Ada jgk ayat nya ckp "anak aku pun makan ikut time,ko nak tanya-tanya anak ko makan pukul berapa" merujuk pada mak baby tu yang tanya kat pengasuh tu pasal time makan anak dia. aduhai kesian betul aku dengar. baby siapa lah yang dia jaga tu.

Jauh kan lah anak2 aku dari orang-orang macam tu.scary sangat.


Followers