Jan 24, 2011

Miawww!!

Nak bela kucing..T_T
*susahla suami pembersih sgt ni,nanti kotor la rumah,sape yg nak basuh berak kucing la,eiiii nyampah tau i..*

macam dah lama je x pegang kucing,cium2 kucing..
ingat lagi ayat mak aku masa aku kecik-kecik dulu
"kucing berkurap tu la yg diciumnye"
hehehe..dulu ade kucing,miaw nama diberi..
pernah nak panggil nama lain,panggil nama tu dia buat bodo je..die xsuke kot,panggila miaw..
eh,panggil miaw dtg plak kan..suka la tu kot..

so,miaw la nama dia..
ade kurap kat hidung,aku la yg duk bubuh minyak gamat hari2 kat hidung dia..
tido pun bertemankan kucing*ke kucing yang bertemankan aku*
kucing tu sebenarnya kucing ntah sape2,xde tuan kot..
bila aku nampak je dia kat belakang rumah aku bagi makan..asal nampak je dia aku bagi makan..lama2,mula la naik tanduk..
mula-mula duk kat dapur dulu,lepas tu lama-lama pergi bertandang kat ruang tamu plak..lepas tu bilik aku plak*nasib baik ko kucing betina*
mak ngan bapak aku pun dah malas nak bising..hehehe

pernah dia keluar,lepas tu balik kaki berdarah-darah sambil jalan terjengket-terjengket..bergaduh ngan sape/ape ntah..
huhu,nangis2 aku bersihkan darah dia..
*cita-cita masa kecik dulu nak jadi dr.haiwan..haha!*

lepas tu kucing tu beranak..asik2 beranak je,lepas tu asik2 mati je anak-anak dia..antibodi x kuat kot,tu la ko miaw,aku suruh bawak gi klinik tiap-tiap bulan degil!aku la yang tukang galikan kubur utk anak-anak dia,ade bapak pun bapak lepas tgn.

aku xtau la bila..aku perasan miaw asik termenung je,dia pun dah tua sgt dah..bulu pun dah x cantik..mak aku siang ikan,memang niat nak bagi kat miaw la perut ikan yang nak dibuang tu(mknn kegemaran:perut ikan)
tapi bila miaw mcm x reti nak bersabar,asik panjat2 je kaki mak aku,dah la guna kuku..aku pun keluarkan la dia,suruh duk luar..

dah siap siang ikan tu,cari-carila dia keliling rumah tapi xde,panggil2 pun x dtg..sejak tu dah x nampak dia lagi..
xkan la merajuk kot!!klu merajuk pun,balik la rumah.family aku ckp,dia pergi mati senyap-senyap..sebab dia memang dah tua sgt.xnak aku sedih kot tgk dia mati..
kesian dia,kempunan perut ikan..

sebenarnya ade byk pengalaman aku dengan kucing,sebab lepas miaw ade lagi kucing jalanan yang aku bawak balik rumah,sampai terpaksa sembunyi2 masuk dalam bilik sebab diaorang dah warning"no more kucing!"

konon-konon buat susu kat dapur nak minum dalam bilik,tapi sebenarnya nak bagi anak kucing tu minum..haha
eh,laki aku dah tunggu tu,ok la..kalau rajin next time la sambung.

Followers