Jan 18, 2010

syukran

cantik kan dia...

dia ni...

namanya hanis zalikha..

credit to carl ^_^

ada x terpikir kenapa kte dilahirkan x cantik,hidung penyek, mata sepet sgt, gemuk sgt, kurus sgt..

Sebenarnya sume yg terjadi ada hikmahnya..

kena la bersyukur dgn apa yg tuhan dah kurniakan pada kte..

mungkin pada diri sendiri kte x la secantik mana, tapi pada org lain kte cantik (cantik kan subjektif, byk meaning..)

mungkin kte x cantik dari segi rupa tapi hati kte cantik.(dan x semestinya org yg cantik hatinya x cantik ye..bagi yg ada kedua2 (cantik+ hati baik) itu adalah bonus)

mungkin kalau kte terlalu cantik sgt, kte terlalu bangga ngan diri kte..bongkak (owh, perangai syaitan tuuu..bahaya)

mungkin kalau kte cantik sgt, kte xkan jumpa soulmate yg kte dah ada skrg, yg terima kte seadanya bukan dari paras rupa..(yelah, dah cantik kan, mestila lagi byk pilihan yg mengejar2 kte)


kalau kte rasa x cantik...tentu ada yg lebih teruk dari kte ..dari itu bersyukur la dgn apa yg tuhan dah kurniakan pada kte..

x kira la dari segi paras rupa ke..jgn asik complaint, nape aku ni putih sgt, x gelap mcm rina tu..mula la sibuk tanya pada diri sendiri knape2..nape hidung penyekla, mata besar sgt la..bla2...x baik tau, itu suma kan kurniaan tuhan pada kte..

dari segi bentuk badan ke..nape xde shape mcm si polan2, nape kurus sgt, mengeluh nape gemuk sgt..klu rasa kurus mungkin ada org yg lagi kurus, klu rasa gemuk mungkin ada org yg lagi gemuk..cuba blaja bersyukur..(hidup secara sihat k, jgn mkn berlemak, senam...**nasihatkan org sgt pandai..hakhak**)

dari segi kehidupan ke..knape hidup malang la, nape duit asik x cukup..rumah kecik..kereta kecik..bla2..skali lagi blaja bersyukur..

cuba blajar bersyukur..i'allah korang akan lebih menghargai hidup ni..dan rasa lebih gembira kot..mcm aku ^_^

hilangkan perasaan cemburu pada org lain, benda yg org tu buat @ dpt kte pun nak jgk..memang x aman la hidup klu mcm tu kan..


p/s: paling menyampah dengan org yg suka mengeluh..x baik tau..

alhamdulillah
~rina~

Followers