Nov 29, 2009

LEmBu

kata hari raya haji..tajuk pun mestila ade mcm2 hari raya haji gak kan...hihi.raya haji kali ni aku balik batu pahat, balik kulai, balik kluang..

batu pahat tu umah family encik tunang .. abisla hilang keserian aku, blum kawin dah gatal2 nak beraya umah mertua..
tapi bukan salah aku owhhh.. kitaorg gerak dari selangor kul 10 malam..sampai johor dah kul 3 pagi..gi ngan family die tapi asing2 keta la..

itu baru sampai batu pahat..kalau gi kulai mlm tu gak...kul bape la baru sampai kulai..

ade kang kitaorg tido hari raya tu kan..lagipun encik tunang nak nengok lembu dikorbankan(pokcik beliau mengorbankan lembu itu) kat kg die..

jadi aku ade kat batu pahat tu sampai pukul 2 petang (ke 3 ptg ekk..lupala..huhu).tolong ape2 yg patut, nengok lembu disembelih..basuh2 pinggan..potong2 bawang..memang rajin gle la diri aku ketika itu kan..haha

lepas tu gi umah mkcik aku kat simpang..pastu gi sama2 ngan diaorg ke umah nenek aku kat kluang...rindu siot kat nenek aku..hoho.

pastu tunjuk2 minyak wangi..*seronoknya stok minyak wangi aku habis, nanti nak gi amik stok baru*

korang pun jualla, memang boleh untung..mkck aku baru letak kat kedai die dah ade org beli..mak aku pun dpt jual byk kat kwn2 die...berbaloi2 wa ckp lu...haha

skang ni aku dah selamat sampai di selangor...* syukran2 (^_^) *

esok aku cuti lagi..aku kan penat duk kat sebelah pemandu..cutila lama2 sikit...hihi.





Followers